spider_system: Our usual default "symbol"? (Default)
[personal profile] spider_system
 MD: Rascal is our pupper. And I use the term "pupper" lightly because he's 14 years old. He always had eye issues, but then our old cat scratched one of them. and he had cataracts in the other, which caused him to be nearly completely blind by the age of 8-9. Now he IS completely blind, and has been for a few years now. Apart from that he's got bad hips, and we're pretty sure he's going deaf. 

And now there's more. A few months ago, he started peeing inside. And we thought, "Well, he's an old dog, ya know. It's gonna happen." Then we realized that he's been drinking a lot more. Like, full bowls full of water thru-out the day. Whereas before it was half a bowl ya know? And he's peeing so frequently now. Dad keeps getting mad at him as tho he's doing it on purpose. He kicked him today after he peed once and slammed the poor thing into the oven. I felt so awful. I've been checking on him all day since. 

He still eats. Not nearly as much as he drinks, but I suppose that's a good thing. But,tho, I have noticed that he only goes to his food bowl maybe once a day now instead of multiple times a day, so maybe it's not good...

But, I know something is wrong with him. I just don't know what, and we can't afford to take him to the vet any time soon because, as yall know, we're broke. So it's like, we're basically just sitting here slowly watching him die. I hate it. We've had Rascal since he was just a baby. I don't want to lose him. 

Date: 2017-05-08 01:30 am (UTC)
mirrorofsmoke: The words "We are Groot" and a picture of Baby Groot on an icon with a swirly galaxy background. (Default)
From: [personal profile] mirrorofsmoke
:( Your poor dog. We can totally understand how that goes. :( He wasn't peeing on purpose. Incontenance is a thing, after all.

You guys are doing the best you can, though. If you don't have the money, you don't have the money, and god damn that's such a heartbreaking thing.

Date: 2017-05-08 04:36 am (UTC)
valerianhouse: (Quicksilver)
From: [personal profile] valerianhouse
I'm so sorry Rascal is having such a hard time. Also your dad is so mean, wtf, the dog isn't doing this on purpose! Even if he was, kicking him is cruel.

I don't think I have any advice but hang in there, okay? Pet him for me and tell him what a good boy he is.

Profile

spider_system: Our usual default "symbol"? (Default)
spider_system

August 2017

S M T W T F S
   12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sep. 24th, 2017 12:17 pm
Powered by Dreamwidth Studios